Parhainkaan strategia ei tuo menestystä, mikäli ihmiset eivät toiminnallaan edistä tavoitteiden toteutumista. Kaikki menestys tai menestymättömyys, onnistumiset ja epäonnistumiset ovat suoraan johdettavissa siihen, millainen käsitys yrityskulttuurissanne on ihmisistä.
Yrityskulttuuri ei ole kohtalo vaan strateginen valinta. Yrityskulttuurin sanotaan syövän strategian aamupalaksi. Ymmärtämällä millaista käyttäytymistä strategian toteutuminen edellyttää ja vahvistamalla kulttuurinmuotoilun kautta oikeansuuntaista toimintaa luot edellytykset strategian toteutumiseen. Yrityskulttuurin muotoilu alkaa paljastamalla totuus nykytilasta. Nykytila-arvion pohjalta määritetään strategian työntö- ja vastavoimat sekä rakennetaan toimenpidesuunnitelman muodossa tehtäviä organisaation jokaiselle tasolle. Muutos jalkautetaan digitaalisten palveluiden sekä facilitoinnin avulla, osallistaen koko organisaatio kulttuurinmuotoiluun.
Todellinen muutos rakentuu arjen kokemuksia muuttamalla.
KULTTUURIN NYKYTILAN KARTOITUS
Selvitämme organisaation yrityskulttuurin nykytilan ja kuvaamme yksittäisen tiimin, yksikön tai koko organisaation toimintakulttuurin strategian työntö- ja vastavoimat.
KULTTUURIN
MUOTOILU
Nykytilakartoituksen
pohjalta autamme
organisaatiota tunnistamaan yrityskulttuurin kehittämisen tärkeimmät kohteet
ja tuomme systematiikan
ja työkalut muutoksen
tueksi arjen toimintaan.
YRITYSJOHDON JA TIIMIEN MUOTOILU
Yrityskulttuurin muotoilussa johdon esimerkillä on suuri voima. Muutosdraiverit löytyvät myös kriittisistä tiimeistä. Tarjoamme työkalut ja toimintamallit ihmisten johtamiseen, johtoryhmien kehittämiseen sekä huipputiimien rakentamiseen
DIGITAALISET PALVELUT
MUUTOKSEN TUKENA
Yksilön kehittäminen, yhdessä oppiminen sekä koko organisaation osallistaminen strategisiin muutoksiin on mahdollista Milestonen digitaalisten palvelujen avulla. Tarjoamme inhimillisen ja tiimejä osallistavan digitaalisen palvelun tukemaan yrityskulttuurin muotoilua tai yksittäisiä osaamispolkuja.
REFERENSSIT
ASIAKKAILTAMME KUULTUA
”Aikataulutimme Milestonen kulttuurimittauksen SAP -konsernin vuosittaisen henkilöstön tyytyväisyyskyselyn rinnalle, saadaksemme uusia näkökulmia yrityskulttuurimme nykytilaan. Kulttuurimittari selkiytti erot tiimien välillä ja saimme tiimikohtaiset kehityssuositukset. Milestonen toteutustapaa jalkautua organisaatiomme arkeen pidettiin kaikkien osallistuneiden osalta hyvänä ja konkreettisena tapana antaa palautetta. Saaduilla tiimikohtaisilla tuloksilla saamme hyvän pohjan rakentaa entistä parempaa toimintakulttuuria yhdessä koko henkilöstön kanssa.”
- Toimitusjohtaja, Merlin Systems / SAP
”Halusimme kartoittaa henkilöstön kokemuksen yrityskulttuuristamme hetkenä, jolloin konsernimme yritykset olivat monen muutoksen kynnyksellä. Koetun kulttuurin sanoittaminen on vaikeaa, mutta täytyy sanoa, että Milestonen kulttuurimittauksella saimme aiheen hienosti konkretisoitua ja tulokset auttavat meitä eteenpäin entistäkin paremman työntekijäkokemuksen ja henkilöstön hyvinvoinnin rakentamisessa, yhdessä koko henkilöstön kanssa.”
- Henkilöstöpäällikkö, The Orange Company & Smartum Oy
"100%vastuu -teeman käsittely nosti vastuun meillä sisäisesti entistä vahvemmin esiin ja 100%vastuu -termi on pesiytynyt sisäiseen keskustelukulttuuriimme." - Toimitusjohtaja
MIKSI MILESTONE?
Autamme asiakkaitamme onnistumaan strategiassaan ihmislähtöisyyden avulla,
jotta liiketoiminta menestyy. Tarjoamme osaamisen ja työkalut
yrityskulttuurin systemaattiseen johtamiseen,
jotta strategia toteutuu jatkuvasti muuttuvassa maailmassa.
PALVELUT, RATKAISUT JA TYÖKALUT
Työntekijöistänne 100% on ihmisiä, asiakkaistanne 100% on ihmisiä,
kumppanit ja alihankkijanne ovat 100% ihmisiä.
Osakkeen omistajat ja yrittäjät ovat 100% ihmisiä.
Mikäli ette ymmärrä ihmisen käyttäytymisen periaatteita,
on mahdotonta ymmärtää businesta.
Tämän taidon tunnistamiseen ja kehittämiseen voit palkata meidät.