• Matilda Kivinen

Tiedote: Suomalaisen yrityskulttuurin arvot ovat vientitavaraa

Suomalainen valmennusyritys Milestone Coaching and Consulting Oy solmi toukokuussa tuotekehitys- ja yhteistyösopimuksen amsterdamilaisen Learn Adapt Build (LAB) -yrityksen kanssa.

Yritykset vievät ulkomaille suomalaisen yrityskulttuurin arvoja, jotka ohjaavat henkilöstön inhimillisten tarpeiden huomioimiseen. Yritysten yhteistyö keskittyy aluksi Milestonen Miledrive-palvelun myyntiin ja kehitykseen.

– Suomalaisen yrityskulttuurin ja Miledrive-palvelun kansainvälistämiseen vaaditaan vahvaa paikallista osaamista. Yhteistyö LABin huippuosaajien kanssa on ollut todella innostavaa, koska he jakavat Miledrive-palvelumme tavoitteen kehittää yrityskulttuuria kokonaisvaltaisen ihmiskäsityksen kautta, toteaa Milestonen toimitusjohtaja Elina Aaltolainen-Harjuoja.

Learn Adapt Build-yrityksen toimitusjohtaja Nicholas White katsoo pohjoismaisten yhteiskuntarakenteiden vaikuttaneen positiivisesti siihen miten yritykset tavoittelevat tulosta ja tehokkuutta. Tavoitteisiin ei pyritä esimerkiksi Suomessa työtunteja lisäämällä tai sääntelyä tiukentamalla, vaan ottamalla huomioon työntekijöiden yksilölliset tarpeet.

– Pohjoismaiset yritykset ovat joutuneet sopeutumaan yhteiskunnan rakenteisiin, jotka keskittyvät työn ja elämän välisen tasapainon saavuttamiseen. Milestonen ihmiskäsitys edistää määrätietoisesti ajatusta siitä, että yrityksen tavoitteet saavutetaan parhaiten, jos työntekijöiden yksilölliset tarpeet huomioidaan. Yhdymme Milestonen ajatukseen, Nicholas White sanoo.

Nicholas White osallistuu Helsingissä Upgraded Life-festivaalille. Hän keskustelee 1.6.2018 päälavalla Milestonen Antti Harjuojan kanssa aiheesta The Age of Employment - Addressing the Aging Workforce.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Elina Aaltolainen-Harjuoja, elina@milestone.fi, +358 40 5044 707

Nicholas White, nicholas@learnadabtbuild.com, +31 624 347 887

__________________________________________________________________________________

Konsultointi- ja valmennusyritys Milestone Oy on perustettu vuonna 2002. Yrityksen perustehtävä on kehittää yrityskulttuuria kokonaisvaltaisen ihmiskäsityksen kautta. Yrityksellä on seitsemän työntekijää.

Miledrive-palvelu tarjoaa metodin ja työkalut yrityskulttuurin strategiseen kehittämiseen. Milestone on saanut palvelun kehittämiseen innovaatiorahoitusta Business Finlandilta.

Learn Adapt Build on perustettu vuonna 2015. Yritys keskittyy toiminnassaan erityisesti muutosjohtamiseen ja työympäristöjen kehittämiseen. Yrityksellä on 10 hengen työntekijätiimi.